Axel Andersson
Kulturkritik
Hoppa till innehåll
  • Hem
  • Absolut farmakon
  • Texts in English
  • På pränt/Publications
    • Nature is History
    • A Hero for the Atomic Age (book)
      • Kort sammanfattning
      • Lång sammanfattning
      • To buy ’A Hero for the Atomic Age’
  • Om/About
← Recension: Piano piano (Kenneth Kvarnström, Örjan Andersson och Ina Christel Johannessen på Kulturhuset)
Dödens teater (Livrustkammaren) →

Recension: Vildanden (Dramaten)

Postat den maj 2, 2015 av Axel Andersson

”… mycket oväsen på vägen när 1800-talsdammet storstädas från förpackningen.” Läs min recension i Arbetet.

Det här inlägget postades i Teater. Bokmärk permalänken.
← Recension: Piano piano (Kenneth Kvarnström, Örjan Andersson och Ina Christel Johannessen på Kulturhuset)
Dödens teater (Livrustkammaren) →


  • Negative Geology




    Absolut farmakon




    Atlantvärlden




    med Alexander Svedberg
    Framtidens kritik: två essäer




    Glas är massa i rörelse (red)




    Den koloniala simskolan




    A Hero for the Atomic Age: Thor Heyerdahl and the Kon-Tiki Expedition

  • Senaste inläggen

    • Föralinjen som oavsiktlig jordkonst
    • Recension: Roland Paulsen, ”Tänk om: en studie i oro” (2020)
    • Roland Paulsen, Jean Rhys och Bernard Stiegler
    • Recension: Stefan Jonsson ”Där historien tar slut”
    • Från Stefan Jonsson till Evelyne Grossman
    • Senare inlägg – från externaliserad mage till magkänsla
    • Mörker, undergång och… Gnesta skärgård
    • Natur är historia
    • Senare texter, från europavandringar till arbetskritik
    • Senare texter, från Rachel Carson till Zygmunt Bauman
  • Kategorier

    • Axplockning
    • Dans
    • Dans/Performance
    • Drama
    • Film & TV
    • Filosofi
    • Historia
    • In English
    • Inland
    • Konst
    • Litteratur
    • Översättning
    • Presens
    • Press
    • Resa
    • Teater
    • Tidskrifter
  • Sök

Axel Andersson
Drivs med WordPress.